Luna Maya

Warga emas 73 tahun panjat siling rumah elak ditahan berkhaIwat

Kota Bharu: Warga emas lelaki berusia 73 tahun sanggup memanjat siling rumah setinggi lebih satu meter bagi mengelak ditahan Bahagian Penguatkuasaan Undang-undang Syariah (BPUS) Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kelantan (JAHEAIK) yang melakukan Ops Banteras untuk mencegah maksiat sempena Hari Malaysia, malam tadi.

RAKAMAN PENUH ADA DI BAWAH SEKALI

Bagaimanapun, tindakan warga emas itu berjaya dihidu apabila dia ditahan pada jam 11.45 malam kerana berdua-duaan dengan seorang wanita berusia 40-an di sebuah rumah di bandar ini.

“Dua pasangan yang juga penuntut sebuah kolej mendakwa mereka menginap di hotel itu untuk membuat tugasan berkumpulan yang diberikan oleh pensyarah.

“Penguat kuasa agama juga terpaksa menunggu lebih setengah jam sebelum pasangan terbabit membuka pintu,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Beliau berkata, kesemua mereka ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 50 Enakmen Kanun Jenayah Syariah Bil (1) 2019.

Mohd Fadzuli berkata, operasi berkenaan akan diteruskan dan menasihatkan masyarakat supaya tidak melakukan perbuatan maksiat.

“Nasib bukan dalam Malaysia, kalau tak tak pasal-pasal kena tuduh negeri tu. Macam-macam la Pakcik ni. Dah sikit masa lagi nak meninggal pun buat perangai.” – Noridzuan

“Betul la tu mula-mula nak kutip sewa, tapi bila si penyewa cakap “Dok cukup duit lagi ni bey”. Ha situlah pokcik tukar jadi spiderman” – Nik

“Alahai Pakcik… Kalau dah suka tu nikah terus je la…. Tak payah buang masa nak berdua duaan.. Kan dah kena tangkap tu..” – Mai Abdullah

“Mungkin penyewa tu bgtau ada masalah bekalan air..tu yg owner cuba panjat nak cek tangki..rupa2nya kepala owner yg naik air ” – Mizie

Sumber HM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *