Luna Maya

Tinggalkan anak oku bersendirian di rumah, lbu pergi menginap di hoteI

Ampang Jaya: Seorang ibu tergamak meninggalkan anak lelaki berusia 13 tahun yang juga orang kurang upaya (OKU) seorang diri di rumahnya di Taman Melawati di sini dan menginap di sebuah hotel.

RAKAMAN ADA DI BAWAH SEKALI

Wanita berusia 43 tahun yang bekerja di bahagian kewangan itu melakukannya kerana mahu membawa anak bongsunya ke latihan berenang.

Namun tragedi malang menimpa apabila anak keduanya itu yang mempunyai masalah pembelajaran dan autisme, bertindak terjun dari tingkat satu apartmen mereka sebelum terjatuh di atas kereta, semalam.

“Susulan itu, pada jam 2 petang tadi, sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah membuat tangkapan terhadap wanita terbabit.

“Suspek akan direman di Mahkamah Ampang esok dan kes disiasat mengikut Seksyen31 (1) Akta Kanak-Kanak 2001 yang merujuk kepada kesalahan penganiayaan, pengabaian, pembuangan atau pendedahan kanak-kanak,” katanya.

“Banyak kes kecuaian dan kelalaian ibubapa dan sewajarnya tindakan perlu diambil kepada ibubapa yg menyebabkan anak itu meninggal dunia atau cedera akibat kecuaian ibubapa sendiri…” – Firdaus

“Semoga adik tu cepat sembuh. Aamiin. Dipermudahkan rawatan maklumlah keadaan dia tu Kdg2 susah jugak nk bg dia diam dan faham. Kena sabar byk2 sesiapa yg merawatnya.

Hal Mak ayahnya saya x faham dan x kenal. Semoga sama2 dpt lupakan perasaan sendiri dulu demi anak.” – Mahsuri

“mmg patut pun tngkp..aq sndri pun ada anak oku,tp x pernah tggl kan sorang2 kat umah,mmg dia cuai..bg hukuman yg setimpal..bodo” – Nik

“Ntah la nak ckp mcmna tpi klu takda org nak jaga anak yg OKU tu, sebaiknya ibu bawak anak OKU skli ataupun batalkan latihan renang tu. Selalunya hati ibu tak sanggup tinggalkan anak seorg diri tanpa pengawasan, tpi utk kes ni tak tahu la. Klu ada org jawap “kita xtahu masalah ibu tu” tpi cuba kita tnya smula pda diri kita, sanggup tak tinggalkan anak mcmtu. Semoga baik2 saja” – Cik Bunga

Sumber HM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *