Luna Maya

Menyanyi sambil bergelek di majlis akikah, lfa Raziah dan Kak KM teruk dikecam netizen. Rupanya majlis dianjurkan individu ini

Majlis akikah merupakan acara yang seringkali menjadi pilihan buat ibu bapa untuk anak-anak yang baru lahir.

RAKAMAN VIDEO ADA DI BAWAH SEKALI

Dalam Islam, akikah juga merupakan acara sembelihan haiwan yang dilakukan sebagai tanda bersyukur kepada Allah atas kelahiran zuriat yang dikurniakan.

Namun, lain pula ceritanya dengan sebuah majlis akikah yang dihadiri oleh penyanyi Ifa Raziah dan pengsohor media sosial, Kak KM.

Menerusi beberapa video yang tular di platform TikTok, ramai dalam kalangan netizen yang berasa kecewa dan menyifatkan perbuatan mereka itu sebagai tiada adab.

“Mana nak dapat keberkatan dalam majlis akikah ni? Allah.”

“Majlis apa sebenarnya ni? Confuse betul rasa.”

“Majlis akikah dah macam apa tu… dengan Kak KM tergelek-gelek. Allahuakhbar.”

“Kak KM tu aduhai kot ye majlis akikah kot.”

Bertemakan serba putih, isteri Addy Kana juga dilihat menggayakan busana pengantin sambil berjalan memegang jambangan bunga.

Anak pasangan itu ditolak masuk di dalam stroller bayi sebelum acara cukur jambul itu dimulakan. Namun sesudah selesai ia seperti berubah menjadi acara tarian pula apabila ramai berkumpul di tengah dan menari sakan.

Rata-rata netizen di TikTok mengecam tindakan Ifa Raziah dan Kak KM serta menyifatkan mereka tidak menghormati majlis suci seperti itu. Ada yang turut mendoakan agar mereka ini diberikan hidayah suatu hari nanti.

“Majlis akikah majlis yg suci yg sptutny diperrdengar puji²an kpd Allah SWT n Nabi Muhammad SAW bkn ny dicemari dgn perkara ² mungkar dgn pakaian tetamu yg tetdedah sna sini.. Allah akhbar sedih pegangan Islam diperlekehkn oleh umat Islam sendiri..” – Rosminah Daini

“Kalau dah jenis bergedik mcm niiiiiiiii Apa majlis pun x kiralah beragama ke ape keeeerrrr itu orang tetap x sedar diri.Makin berumur makin menjadi.Kalah kelaku budak2 dah aku menengok nyerrr” – Ruzaina

“Nauzubillahhiminzaliq..org jenis ni selagi Allah Tak turun kan bala kepada mereka ..mereka susah nak insaf…” – Rohayu

Sebelum ini, Kak KM pernah menerima teguran daripada netizen selepas tindakannya menepuk punggung beberapa usahawan wanita popular viral di media sosial.

Tonton Video:

Sumber Hiburan Terkini Tempatan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *