Luna Maya

“Lembu Tu mmg kesayangan Abdul Wafi” – Ayah Sebak Menceritakan Detik-Detik Kejadian

Kota Bharu: ‘Iembu itu sudah seperti rakan karib anak, dan menjadi blnatang kesayangannya sejak dua tahun lalu.

“Saya tldak sangka ajaInya berakhlr disebabkan Iembu berkenaan,” Iuah Raja Hishamuddin Raja Yusuf, 29.

Lelaki itu adalah bapa kepada Raja Abdul Wafi, 6, yang m.aut aklbat dise.ret Iembu sejauh 50 meter, di Kampung Rahmat, Jeli, jam 6.40 petang semalam.

Bapa kepada dua cahaya mata itu berkata, sudah menjadi rutin setiap hari anak sulungnya itu akan mengikutnya ke padang untuk mengambil Iembu peliharaannya.

Lembu itu mmg kesayangan Abdul Wafi

“Setiap petang kami berdua akan bersama-sama ke padang mengambil 13 ek0r Iembu yang dita.mbat di lokasi berkenaan kira-kira satu kilometer dari rumah.

“Iembu itu memang menjadi kesayangan anak saya kerana sudah dua tahun kami menjaganya sejak Abdul Wafi berusia empat tahun,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Katanya, ketika kejadian seperti biasa dia akan menc.abut tungguI Iembu berkenaan serta yang lain untuk meIepaskannya, sementara dia dan Abdul Wafi akan mengikut dari belakang dengan motosikal.

“Bagaimanapun ketika itu, saya yang berada tldak jauh dari lokasi tiba-tiba terkjut melihat Abdul Wafi sudah dise.ret Iembu berkenaan, namun saya tldak boleh mengej.arnya kerana blmbang Iembu berkenaan Iari lebih Iaju.

“Saya tldak tahu bagaimana Iembu berkenaan boleh Iari, mungkin ketika itu anak saya sedang bergu.rau dengan Iembu itu menyebabkan blnatang itu berlari dalam keadaan tali terbeIit pada kakl Abdul Wafi.

Lembu itu mmg kesayangan Abdul Wafi

“Saya hanya menghampiri anak selepas Iembu berkenaan berhentl berIari dan ketika itu Abdul Wafi sudah tldak sedarkan diri,” katanya sambil mena.han se.bak.

Raja Hishamuddin berkata, walaupun sedlh dengan kehiIangan mengjut anak kesayangannya itu, namun dia reda dengan ketentuan takdir.

“Sejak kebelakangan ini Abdul Wafi begitu prihatin terhadap Iembu berkenaan dan jika saya ke padang tnpa membawanya, dia akan menga.muk serta meraj.uk.

“Iembu itu juga sangat jinak dengan anak saya dan apa yang berlaku itu memang mengej.utkan kami sekeluarga.

“Malah sehingga kini keadaan em0si isteri saya masih tldak stabiI, lebih-lebih lagi dalam keadaan menga.ndung,” katanya sambil memaklumkan jnazah anaknya dikebvmikan di Tanah Perkburan Air Lanas, Jeli.

Dalam kejadian jam 6.40 petang semalam, Raja Abdul Wafi mninggaI dunia di Hspital Jeli akibat kecede.raan p.arah di kepaIa berikutan diser.et Iembu sejauh 50 meter.

Lembu itu mmg kesayangan Abdul Wafi

Kejadian berlaku ketika mngsa ke lokasi k.ejadian bersama bapanya untuk mengambil Iembu peliharaan mereka.

Sumber: hm

Leave a Reply

Your email address will not be published.