Luna Maya

Video: Kenapa nak kecam Saya. Kalau Pandang Positif Maka Jadi Positif. TOLONG FAHAM DALAM DALAM

Semalam tular video di mana DS Vida “memberi” nasihat pada peminatnya yg meminta bantuan tetapi telah dikritik oleh warganet.

Usah4wan terkenal Datuk Seri Vida (DSV) menasihati goIongan yang mem0h0n b4ntuan kerana terjej4s pend4patan gara-gara Perint4h Kawaian Pergerakan (PKP) untuk berusaha.

Menerusi platform TikTok, DSV yang singgah membeli makanan di sebuah gerai k3cil milik anak muda di kawasan perumahan menjawab pertanyaan seorang pengikutnya yang mem0h0n b4ntuan makanan.

RAKAMAN VIDEO PENJELASAN DS VIDA DIBAWAH SEKALI

“Janganlah guna aIasan PKP pendap4tan terjej4s nak beli p4mpers anak tak boleh, usaha. Tengok adik ni usaha. Pendap4tan RM200 – RM250 sehari kau m4mpu? Janji ada keinginan, janji ada usaha dan yang pentingnya kena b3rsih dan menu sedap. Saya singgah ni sebab b3rsih,” ulas DSV di dalam video tersebut.

Menerusi perkongsian berdurasi kurang 50 minit itu lagi, DSV meminta goIongan ini agar tidak terlalu berg4ntung pada b4ntuan bendera putih yang tuIar baru-baru ini.

“Usaha, jangan nak maIas. Jangan nak mengharapkan b4ntuan bendera putih je,” ulas DSV di dalam video tersebut.
@datoserividaofficial

Sementara itu di ruangan komen, nasihat DSV itu mengund4ng pelbagai re4ksi wargamaya.

Rata-rata wargamaya menggangap kata-kata DSV itu umpama slndlran buat mereka yang betul-betul merasa kes3mpitan hidup.

Namun, ramai juga yang melihat nasih4t DSV tersebut dari sudut p0sitif dan berpendapat ini adalah sebuah realiti kehidupan.

“@judam127:Yang mana terasa tu well get 0ut fr0m c0mf0rt z0ne and mula pikir camne nak ubah n4sib ya.

“@Arazzaraz:dah-dah la tu. Jangan letakan diri orang lain tu maIas. Cuma rezeki tak ada je. Jangan ingat diri tu sentiasa diat4s boh. Semua orang usaha kalau rezeki takde.

“@A’Ezel:saya t4k setuju dengan dato..keinginan tu ada tapi m0dal takde. Bukan semua orang m4mpu. Orang kay4 taknak b4ntu dah bendra putih ni dari rakyat kepada rakyat.

“@zul._:lahh hai duk komen neg4tif. orang tu suh usaha je. Betul lah ape dia kata. Lainlah yang betul betul betul sus4h tu lain lah

“@???:nasihat dato betul suruh usaha but n0 need to p0int 0ut pasal bendera putih because that might be the l4st ch0ice of them.

“@yakim:betul apa yang Dato cakap.. usaha perlu ada untuk b4ntu kehidupan sendiri.. member-member aku yang jadi dr0pship pun alhamdulillah dapat t4mpung beIanja harian.

Sehingga kini, video tersebut telah menerima hampir 500,000 t0nt0nan di platfrom tersebut.

Pelbagai reaksi netizen yang setuju dan tidak begitu setuju dengan beliau.

Nasihat Dato tu betul..jangan salah faham

Lain orang lain cara, jangan cakap orang malas

Mungkin ramai yang salah faham tentang apa yg DS Vida cakap kan tu. Apa pula pendapat anda?

Tonton Video Di Bawah

KENAPA NAK KECAM? KALAU PANDANG POSTIF MAKA JADI POSITIF

DS Vida telah membuat penjelasan berkenaan video yang tular tersebut.

Katanya, kenapa nak kecam? Tolong faham dalam-dalam. Faham dengan rasa nak ubah hidup nak rasa keluar dari hidup susah dan baiki diri.

DS Vida membuat penjelasan berkenaan video yg tular semalam di Instagram dan juga Tiktok miliknya.

Video di bawah adalah dari tiktok.

 

Anda juga boleh melihat versi yang lebih panjang di akaun Instagram official DS Vida.

Sila Klik di bawah utk tontonan video :

VIDEO 1 BERDURASI 42m

VIDEO 2 BERDURASI 6m

Apa pandangan anda? Sila komen di bawah

Leave a Reply

Your email address will not be published.