Luna Maya

Video: Seorang Wanita Telah Mavt Setelah jatvh Dari Tingkat 15, Punca Kejadian Sangat Mengejutkan

SENTUL – Seorang wanita telah didapati ᴍᴀᴜᴛ setelah jatuh dari tingkat 15 Flat Sri Perak, Bdr Baru Sentul lewat petang tadi.

ᴍᴀɴɢꜱᴀ adalah seorang wanita berbangsa Cina berusia 30an mengalami ᴋᴇᴄᴇᴅᴇʀᴀᴀɴ ᴘᴀʀᴀʜ di kepala.

ᴍᴀʏᴀᴛ ᴍᴀɴɢꜱᴀ kemudiannya telah dibawa ke hospital untuk ᴅɪʙᴇᴅᴀʜ siasat.

Setakat ini masih belum ada lagi kenyataan dari pihak polis dan juga punca ᴋᴇᴍᴀᴛɪᴀɴ.

Jth bgunan dari tgkat atas

Jth bgunan dari tgkat atas

Jth bgunan dari tgkat atas

Jth bgunan dari tgkat atas

Mungkin Desakan Hidup

Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas

Kita Berada Fasa Mencabar

Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas

Apapun, Ini Bukan Jalan Penyelesaian

Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas

Semoga Keluarga Tabah Hadapi Dugaan

Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas

Kerajaan Perlu Lebih Cakna

Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas Jth bgunan dari tgkat atas

Sebelum itu pernah ada kes jatuh di kawasan di sana juga. Seorang lelaki positif Covid-19 tinggal nota sebelum terjun.

ᴘᴇꜱᴀᴋɪᴛ Covid-19 sempat meninggalkan nota sebelum cuba ᴍᴇᴍʙᴜɴᴜʜ diri dengan terjun dari tingkat 11 sebuah flat di Bandar Baru Sentul.

Lelaki warga tempatan berusia 57 tahun itu kini ᴄᴇᴅᴇʀᴀ ᴘᴀʀᴀʜ dan ᴋᴏᴍᴀ di hospital.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Beh Eng Lai memaklumkan pihaknya menerima panggilan daripada orang awam.

Ia mengenai penemuan ᴍᴀɴɢꜱᴀ dalam keadaan terbaring dan ᴄᴇᴅᴇʀᴀ ᴘᴀʀᴀʜ di lantai tingkat bawah flat pada pukul 4.30 petang.

“Kita turut menemukan nota yang ditinggalkan pada badan ᴍᴀɴɢꜱᴀ menyatakan dia positif Covid-19.

“ᴍᴀɴɢꜱᴀ disahkan mengalami ᴄᴇᴅᴇʀᴀ di kepala, paru-paru, perut serta ᴘᴀᴛᴀʜ tangan dan kini dalam keadaan ᴋᴏᴍᴀ di Hospital Kuala Lumpur,” katanya dalam kenyataannya,

Tambah Eng Lai, kes diklasifikasikan di bawah ꜱᴋꜱʏᴇɴ 309 Kanun ᴋᴇꜱᴋꜱᴀᴀɴ kerana cuba ʙᴜɴᴜʜ diri.

Beliau turut menyeru orang ramai agar tidak melakukan sebarang perbuatan yang boleh memudaratkan diri sendiri dan persekitaran hingga mendatangkan ʙᴀʜᴀʏᴀ.

Luahan Rakyat Marhein

“Mohon Kerajaan melanjutkan I sinar 2.0 dan i Lestari 2.0.

Bukan semua Rakyat dapat Bantuan BPR/BPN dari Kerajaan termasuk B40 dan M40,dari tahun lepas mohon dan tahun ini mohon BPR/BPN ramai yang tak lulus dan tak dapat.

Perdana Menteri Dato seri Muhyiddin Yassin,Menteri Kewangan Tengku Zafrul dan CEO Amir KWSP sepatutnya melanjutkan Kwsp i sinar 2.0 dan i lestari 2.0.

Sebab terlalu ramai rakyat dah nazak dari sumber kewangan,sudah beberapa orang telah membunuh diri ikut jalan pintas,ada yang terpaksa pinjam Along.

Ada yang terpaksa mencuri/merompak,ada yang terpaksa kurung anak bini,ada yang terpaksa merayu minta bantuan dengan jiran saudara-mara dan ada yang sanggup bergadai harta benda.

Tak salah pun Rakyat keluarkan duit Kwsp tu untuk meneruskan kelangsungan hidup dalam keadaan pendemik covid 19 yang tidak berkesudahan sampai bila kita pun tak tahu nak tunggunya.

Lagi pun duit kwsp tu duit rakyat hak rakyat..duit kwsp yang rakyat sangat memerlukan tu yang akan membantu ekonomi negara Malaysia.

Dalam keadaan covid ni hidup rakyat sangat-sangat susah,ada yang dibuang kerja,ada yang masih bekerja harap basic gaji je,ada yang bekerja gaji kena potong.

Kerja lebih masa tiada,elaun tiada dan bonus tahun sudah 2 tahun tiada,ada yang buat bisnes rugi dan gulung tikar dan macam-macam lagi yang terjadi pada Rakyat Malaysia.

Ada rakyat terpaksa menanggung hutang keliling pinggang,ada rakyat perlu bayar tunggakkan bulanan kereta/rumah sewa/air letrik.

Nak bayar insurance motor/kereta,nak bayar minyak kereta pergi/balik kerja,nak menanggung anak bini,nak beli barangan keperluan dapur dan banyak lagi.

Kalau Kerajaan Prihatin dengan Rakyat,nak dahulukan Rakyat dan nak bantu rakyat, benarkan rakyat buat pengeluaran Kwsp i sinar 2.0 dan i lestari 2.0 tak perlu bersasar.

Tak perlu ketogeri ,tak perlu bersyarat,kalau Kerajaan tidak benarkan rakyat keluarkan KWSP bagi adil pada semua rakyat Malaysia bantuan BPR/BPN dari Kerajaan.

Kalau nak tunggu KWSP umur 55 tahun ke umur 60 tahun pun belum tentu lagi rakyat dapat merasanya,sedangkan sekarang ni dari tahun lepas ramai yang sudah arwah sakit kena covid dan ada yang ikut jalan pintas bunuh diri..

Masa sekarang rakyat Malaysia tengah susah tengah nazak dari sumber kewangan ni yang sangat-sangat memerlukan duit simpanan Kwsp hasil titik lelah penat sendiri.

Kerajaan sepatutnya dengar suara rakyat,dengar rintihan rakyat dan memahami masalah rakyat.

Rakyat nak ambil keluar duit Kwsp pun macam mengemis duit sendiri..memang sedih sangat nasib rakyat Malaysia”

Kredit AkuPapanKekunci & KisahBenar

Leave a Reply

Your email address will not be published.