Luna Maya

Faizal Tahir Membidas Individu Yg Menyuruh Penerima Vksin Tunjuk Wajah Keesal, Dkwa Vksin Syvbhah & Ktor

Penyanyi Faizal Tahir memb1d4s kenyataan seorang pengguna Facebook yang meminta agar penerima v4ksin menunjukkan wajah k3sal ketika bergambar selepas disvntik.

Tulis individu berkenaan, penerima v4ks1n sepatutnya ris4u kerana disvntik bahan-bahan syvbhah dan dikategorikan n4j1s.

Faizal Tahir Membidas Individu Yg Menyuruh Penerima Vksin Tunjuk Wajah Keesal, Dkwa Vksin Syvbhah & Ktor

“Tak payahlah berbangga bergambar menunjukkan kita telah div4ksin. Sepatutnya kita bersikap risau dan takut kerana tubuh kita disvntik bahan-bahan syubh4h dan boleh dikategorikan n4jis.

“Itu hanyalah satu ikhtiar setelah ‘pakar’ perubatan dan agama percaya tidak ada cara lain untuk menangani w4bak ini selain melalui svntikan bahan tersebut ke dalam tubuh.

“Sepatutnya tunjuk wajah k3sal bukannya gembira. Macam orang Islam yang terpaksa makan b4b1 sebab tidak ada makanan lain.

“Makan sekadar untuk kelangsungan hidup. Ada pernah tengok orang Islam makan b4b1 tunjuk thumbs up?” tulisnya.

 

Menyifatkan tindakan individu berkenaan seperti cuba mencetuskan kegentar4n awam dan sengaja menjadi batv ap1, Faizal menegaskan orang ramai seharusnya bijak dan sentiasa berikhtiar untuk menjaga diri sendiri dan keluarga.

“Mereka yang bergambar dah div4ksin, itu hak masing-masing dan hanya Allah yang tahu niat masing-masing.

“Islam adalah agama yang mengajar kita untuk berfikir secara rasional dan mengikut logik. Kalau tak mampu, sekurang-kurangnya jagalah adab dan akhlak ketika berkomunikasi.

“Pendek kata, orang nak v4ksin atau tidak, nak bergambar atau nak berzumba setelah div4ksin, itu hak masing-masing dan niat masing-masing hanya Allah yang tahu.

“Tapi janganlah jadi batv ap1, menakut-nakutkan orang dan jadi penyebab yang menghalang orang dari terus berikhtiar untuk membuat sesuatu yang dirasakan baik untuk dirinya. Islam itu indah untuk orang yang berfikir,” pesan Faizal.

Turut menyiarkan hantaran sama di Instagram adalah pengacara dan penulis lirik, Fedtri Yahya.

“Lah, kena buat buka kesal ke? Mufti, ulama, ustaz semua tersenyum manis saja selepas disvntik v4ksin,” tulis Fedtri.

Sumber : https://gempak.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published.