Luna Maya

“Banyaknya kutu..” Terkjut penuh dekat kepala, cikgu terus pergi ke rumah jumpa lbu pelajar, akhirnya ini yg berlaku

Seorang guru di Indonesia viral di media sosial apabila memuat naik video memaparkan dirinya sedang memotong rambut serta membersihkan kepala pelajarnya yang dipenuhi dengan kutu.

RAKAMAN VIDEO PENUH ADA DI BAWAH SEKALI

Menerusi beberapa video yang dimuat naik oleh Zera Az Zahra di TikTok, dia membawa seorang pelajar perempuan ke luar kelas dan meminta untuk duduk sambil rambutnya digunting sedikit demi sedikit.

Guru bukan hanya mengajar anak didiknya tapi menjaga kesihatan dan kebersihan pelajarnya juga.

Namun, apa yang membuatkan netizen turut menggarukan kepala adalah rambut pelajar itu dipenuhi kutu. Dia juga meminta seorang guru lain membantunya untuk menyikat rambut kanak-kanak berkenaan.

Apabila ditanya sama ada si ibu tahu atau tidak bahawa rambutnya dipenuhi kutu, dia mengatakan ibunya tahu namun terlampau sibuk bekerja.

Tahu cikgu tapi ibu selalu sibuk bekerja.

Difahamkan, pelajar terbabit memakai tudung setiap hari di sekolah sehingga menyebabkan rambutnya menjadi lembap dan kutu semakin membiak.

“Sampai hati ibu. Dah tahu rambut anak berkutu, please lah tolong anak tu. Potong rambut, tabur ubat kutu. Kesianlah budak tu. Merenyam kepala” – Nazira

“Prnh jga ank kt taska dulu…mk ayh pegawai bank…ank lelaki disimpannya rambut pnjg…kutu berjgkit smp guru² taska semua terpaksa potong rambut.” – Hamiza

“Anak aku aritu kena kutu,tak tau jangkit dr sape,lepas tu berjangkit plak dgn aku…ya Allah…stress jadinya..anak aku bwa kedai botakkan terus,aku pulak 2 minggu cuci rambut n sikat guna sikat kutu hari2 sampai hilang…” – Cik Lala

“Boleh eah alasan busy . Pale otak dia laa . Lagi suka kutu dok dalam kepala anak dari buang kutu . Kot ya pon busy takkan sampai takde masa jaga kebersihan anak . Hishh teruk beno laa maknya pon” – Lysa

“Teringat anak jiran lama aku … Kes jangkit kat anak aku…. Dia dtg main umh aku,aku panggil dia buh minyak sikat…. Abis keturunan ada … Puas hati aku rasa blh sikat n bunuh….” – Kamila

“Bagus cukgu tu memang bagus. Tapi kalau aku la, aku x kan published kat mana2 media sosial s3bab boleh jugak dikatakan aib. Biarlah antara cikgu ngan ibu bapa murid tu aja. Tapi walau apa pun itulah dia cikgu. Syabas dan terbaik.” – Suhaimi

“Pernah dulu ada murid macam tu apa lagi sembur la dengan redset bungkus berapa minit dan basuh dgn shampo hingga kini x pernah sudah jumpa murid tu apa kejadiannya” – Abdul Hassan

Tonton Video Penuh Kutu : SILA KLIK DI SINI

Tontom Video Jumpa Ibu : SILA KLIK DI SINI

Sumber tiktok

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *