Luna Maya

Akhirnya, Anwar Ibrahim Menjadi Pilihan Untuk Jadi PM ke-9

Ini adalah info yang dik0ngsikan oleh portal berita Sinar Harian, Datuk Seri Anwar Ibrahim dikatakan adalah pilihan utama netizen untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-9.

Antara calon lain yang diundi ialah Datuk Seri Najib yang mendapat tempat ke 2 dengan jumlah undian sebanyak 24.45%. Ini diikuti Perdana Menteri, Tan Seri Muhyidin Yassin dengan 14.55%.

Manakala pilihan utama sebagai calon PM ke 9, Datuk Seri Anwar Ibrahim jauh mendahului calon lain dengan jumlah undian sebanyak 45.76%.

Hasil undian di atas talian itu melibatkan seramai 1,207 netizen di semua platform sosial media Sinar Harian.

Antara t0koh p0l1tik yang tidak berada dalam senarai c4lon ialah Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi. dan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohammad. Selain itu, tidak ada seorang pun wakil dari parti PAS yang dicalonkan

Namun begitu, undian itu tidaklah boleh memberi gambaran yang tepat untuk mewakili pilihan lebih kurang 32 juta penduduk di Malaysia.

Sumber: Sinar Harian via harianarticles

Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman social ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Ya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.