Luna Maya

Ditiikam kunci kereta, remaja dapat 6 jahitan – “Suspek & kami gaduh sejak kecil..”

Sungai Petani: Tidak berpuas hati berhubung isu perniagaan, seorang remaja perempuan diserang seorang wanita bersenjatakan kunci kereta dalam kejadian berhampiran gerai mainan di Pantai Merdeka, Kota Kuala Muda, dekat sini semalam.

RAKAMAN VIDEO PERGELUTAN ITU ADA DI BAWAH SEKALI

Kejadian jam 6.22 petang itu menyebabkan mangsa berusia 18 tahun dan tidak bekerja itu cedera di kening kanan dipercayai akibat ditikam kunci kereta.

“Bagaimanapun, siasatan lanjut masih dijalankan dan mangsa sudah mendapatkan rawatan di hospital,” katanya.

Terdahulu, rakaman video berhubung insiden itu yang memaparkan kejadian dua wanita berkenaan masing-masing berbaju putih dan hitam bergelut sebelum dileraikan seorang lelaki tular di media sosial.

Dalam rakaman itu, kelihatan kening mangsa yang berbaju putih berlumuran darah dipercayai akibat terkena kunci kereta ketika bergelut dengan suspek berbaju hitam.

  

Seorang mangsa yang cedera akibat ditikam kunci kereta dalam pergelutan di Pantai Merdeka, Sungai Petani pada Ahad lalu telah menerima enam jahitan selepas mendapat rawatan di hospital.

Menurut laporan Harian Metro, mangsa Nurul Najihah Azizan berkata, suspek wanita itu juga pernah bergaduh dengan kakaknya namun mereka memilih untuk tidak memanjangkan cerita.

       

Semalam, tular beberapa rakaman video tular di media sosial memaparkan mangsa berbaju putih berlumuran darah sewaktu bergelut dengan suspek berbaju hitam sebelum oleh dileraikan seorang lelaki.

Bercerita mengenai kejadian terbabit, Nurul Najihah berkata ketika itu dia sedang menuju ke gerai kakaknya yang menjual alat permainan.

“Saya baru pulang dari Alor Setar dan terus menuju ke gerai kakak sebelum berselisih dengan wanita terbabit yang secara tiba-tiba memaki hamun dan menghina kakak tanpa sebab.

“Saya mempersoalkan tindakannya, dia tiba-tiba naik angin dan mengamuk serta menolak troli sehingga berselerak barang jualan,” ujarnya.

Ketika ditumbuk, dia berkata suspek yang berusia 23 tahun itu sedang menggenggam kunci kereta sehingga membuatkan kening sebelah kanannya berdarah dan mengalami luka agak dalam.

Bagaimanapun, Ketua Polis Daerah Kuala Muda Asisten Komisioner Zaidy Che Hassan berkata, suspek yang bekerja sebagai operator kilang sudah direman sehingga esok.

Menjengah ke ruang komen, rata-rata netizen mempersoalkan tindakan wanita yang berusia 29 tahun tersebut.

Hasil siasatan mendapati kes berpunca disebabkan suspek dipercayai tidak berpuas hati dengan keluarga mangsa berhubung perniagaan dijalankan.

Sumber: Harian Metro (Izad Thaqif Hassan) , Facebook Eyra Syahirah Azizan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *