Luna Maya

Video: “Saya susah nak benci orang, susah nak lawan orang” – Ebit Lew meluahkan perasaannya

“Saya susah nak berg4duh degan siapa-siapa..”

Itu antara luahan yang diluahkan dalam sebuah rakaman video yg lama dalam tiktok yang dimuat naik semula @kakpijah3. Dalam video tersebut juga dapat dilihat Ustaz Ebit mengalirkan air mata kerana sediih.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Tambahnya lagi, dia tidak suka berg4duh dengan sesiapa, dia tidak t4kut dengan sesiapa sejak kecil lagi.

“Saya susah nak meng4ta siapa-siapa. Saya susah nak berg4duh dengan siapa-siapa.”

“Tapi, sejak kebelakangan ini, orang tak berhenti datang. Semua orang nak cari g4duh dengan saya. Semua orang nak cakap bukan-bukan terhadap saya. Saya jadi sediih,” katanya

Ustaz Ebit juga menyatakan bahawa dia tidak pernah membalas apa-apa mesej yang bukan-bukan dihantar kepadanya. Pada pengakhiran video tersebut, Ebit mendoakan agar umat manusia hidup dalam suasana dan persekitaran penuh kasih sayang.

Ustaz Ebit Lew Menangis Meluahkan Perasaan

“Saya tak balas pun orang mesej saya bukan-bukan. Kalau orang ugvt, saya tak balas. Kalau setakat berkata, saya tak kisah sangat tapi kalau melibatkan macam-macam orang, yang itu saya jadi sediih,”

“Saya fikir dunia ini tak seindah yang disangka. Walau kita cuba nak bawa kasih sayang dalam dunia, akan ada yang b3nci, akan ada yang l4wan.

“Saya percaya, kalau tidak hari ini, suatu hari nanti, dunia ini akan kembali seperti zaman dahulu. Zaman Rasulullah. Zaman dulu orang baik-baik. Suasana itu akan wujud, manusia saling mengasihi, saling menyayangi dan menghormati antara satu sama lain,” tambahnya.

Antara reaksi warganet : 

lumrah dunia, banyakkan bersabar ye ustaz

sabar je ustaz pedulikan je apa orang cakap

Harap ustaz kuat semangat

Terdahulu, negara kita dihangatkan dengan isu yang melibatkan Ustaz Ebit dan juga Caprice. Isu ini menjadi sensasi ekoran pended4han yang akan dilakukan oleh Caprice pada 21 Julai ini.

Diharapkan agar isu ini dapat diselesaikan dengan baik dari kedua-dua belah pihak.

Sekadar perkongsian dan terima kasih.

Sumber: KOSMOTiktok

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *