Luna Maya

Khabar Menghiibakan, Tiga Termasuk Dua Beradik Mninggal Dunia Lemas Ketika Berkelah. Salam Takziah Buat Kluarga

PERMAISURI: Perkelahan dua beradik bersama seorang sepupu bertukar tragedi apabila ketiga-tiganya ditemukan lemas di kawasan Air Terjun Lata Changkah Ulu Seladang di sini, petang tadi.

RAKAMAN ADA DI BAWAH SEKALI

Kejadian berlaku kira-kira jam 2.30 petang itu mengorbankan Syariadatul Nurfatihah Mohd Dera, 28, dan adiknya, Syariatul Noor Syafiqa, 26, serta sepupu mereka, Siti Aisyah Mazalan, 19.

Afandi turut menasihatkan orang ramai supaya lebih berhati-hati dan sentiasa peka terhadap keselamatan ketika melakukan aktiviti di air.

“Orang ramai diingatkan untuk tidak pergi ke tempat yang berisiko seperti mempunyai kedalaman dan arus yang deras bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini,” katanya.

Salam takziah
Al-fatihah (dibaca)
بِسْم ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞ صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞ امين

Semoga Allah terima segala amalan arwah dan mengangkat darjatnya disisi Allah,
Semoga pemergian arwah menjadi kerehatan sebenar dari urusan dunia,
Semoga dilindungi dari seksa kubur dan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan para solehah,

Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammad.
Amiin Amiin Amiin..

Ucapan Takziah Kematian
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman…. Aaamiin Ya Robbal Aalamiin..

Sumber BH

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *