Luna Maya

Saya lstri kedua, suami bermalam dgn sy duahari je tp kak madu dapat lima hari

Salahkan orang yang menyalah gunakan hak berpoligami dan bukan semua perempuan kedua itu permpas ye. kadang-kadang cinta datang tanpa di duga.

Allah yang mengurniakan rasa cinta itu dalam hati manusia dan sebenarnya poligami dapat menyelamatkam ramai wanita yang memerluukan suami sebagai pembimbing dan penyelamat dalam kehidupan mereka.

Saya nak kongsi cerita saya sebagai isteri kedua saya berkahwin umur 34 tahun kami tak bercinta cuma rakan sekerja. Bila dia menyatakan hasrat untuk menjadikan saya isteri kedua, saya menolak.

Petang2 suami saya datang jika ada masa. Tapi kami takleh gi mana2, nak gi melancong jgn harap la. Setahun lebih kawin, saya belum pernah gi mana2 dgn suami.

Saya pasrah. Sebab saya yakin, Allah maha adil. Suatu masa nanti saya akan dapat apa yang saya nak. Saya menangis depan suami disebabkan nasib saya begini.

Pernah saya paksa suami lepaskan saya jika tak dapat berlaku adil. Tapi isteri pertama rayu saya dan suami agar tak teruskan niat bercrai.

Alhamdulillah, walau dlm situasi gini pun, kami suami isteri sentiasa bahagia, sebab suami sentiasa berlembut dan penyayang.

Nasihat saya pada saya nak jadi 2nd wife, pikir betul2, tanya hati, boleh kah tahan kena kutuuk oleh masyarakat. Kuat kah nak tima seraangan dari madu.

Kalau rasa ok, teruskan niat anda. Allah dah pilih kita, maksudnya kita memang mampu hadapi ujian bermadu. Bahagia atau tidak, Allah yang tentukan. Wasallam

Apa pendapat korang?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *