Luna Maya

Gadai Nyawa SeIamatkan Jiran Tua, Remaja Maut MeIecur Diangkat Sebagai Wira Negara

Memetik lap0ran lran Press, Ali Landi b3rta.rung nywa selama dua minggu di unlt r4watan rapi (ICU), h0spital Isf4han aklbat m3lecur iaitu sebanyak 90 peratus sebelum m3nghe.mbuskan nafas ter4.khir.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Seorang rem4ja lran yang mninggaI dunia kelmarln diangkat sebagai wira negara selepas tlnd4kan beranlnya menyela.matkan dua jiran wanita yang trpran.gkap dalam k3bak.aran di kediaman berhampiran di bandar Iz.eh.

Gadai Nyawa SeIamatkan Jiran Tua, Remaja Maut MeIecur Diangkat Sebagai Wira Negara

Pr3siden Iran, Ebrahim Raisi dalam satu kenyataan memuji tlnd4kan remaja berusia 15 tahun itu yang dislfatkan sebagai ‘klsah peng0.rbanan’ yang perlu dimasukkan dalam bahan pembelajaran di sekolah supaya memberi lnspirasi kepada generasi lain.

Memetlk lap0.ran Anadolu 4gency, kerajaan telah meminta peg4wai di h0.spital 4gar memberikan r4w.atan terbaik kepada 4li selain m3n.anggung semua k0s perbelanjaan. Namun, Allah SWT lebih menyayanginya.

Gadai Nyawa SeIamatkan Jiran Tua, Remaja Maut MeIecur Diangkat Sebagai Wira Negara

Kisah itu tular di media sosial dan p3mergian remaja terb4bit m3ngund4ng rasa sb4k dalam k4langan w4rganet yang kagvm dengan k3beranlan Ali yang sanggup brg4dai nyw4 bagi m3nyelam.4tkan seorang wanita berusia 80-an dan anak perempuannya.

Mimbarraudhah: R3dah 4pi sel4matkan nenek. Nama terp4hat sebagai hero. salam tkziah, al-Fatihah.

Tonton video di bawah :

 

Sumber: Iran Press , Anadolu Agency , Twitter , OMM

Apa pendapat anda? Sila kongsikan di bahagian komen.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Ya. Anda Juga Boleh Membaca Artikel Menarik Di Bawah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *