Luna Maya

“Saya dah fikir masak2, Ini jln terbaik..”- Baru Je Keluar Mhkamah, Akhirnya Ini ‘Status’ Hubungn Puteri Sarah & Syamsul

KUALA LUMPUR: Pelakon Puteri Sarah Liyana, 38, memfailkan tuntutan cerai terhadap suaminya yang juga pengarah kontroversi, Syamsul Yusof, 39, di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, pagi ini.

RAKAMAN VIDEO ADA DI BAWAH SEKALI

“Cuma saya, Syamsul dan pastinya, isteri baharunya, keluarga dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI) sahaja tahu apa yang berlaku di sebaliknya.

“Jadi, Sarah rasa cukup-cukuplah,” katanya.

Konflik rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul mula diperkatakan sejak empat tahun lalu, tetapi anak Datuk Yusof Haslam itu tidak pernah membuka mulut mengenainya.

Susulan pengakuan Syamsul, topik berkaitan kemelut rumah tangganya dan kehadiran Ira Kazar sebagai isteri kedua hangat diperkatakan sehingga ‘trending’ dalam media sosial.

Puteri Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata, Syaikul Islam, 5, dan Summayah, 3.

Nampaknya, pelakon, Puteri Sarah Liyana sudah nekad untuk berpisah dengan suaminya, Syamsul Yusof apabila hadir ke Mahkamah Syariah Wilayah Persekutan Kuala Lumpur pagi ini bagi menfailkan permohonan penceraian.

Menerusi laporan dari harian Metro, Sarah atau nama sebenarnya, Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin memaklumkan yang tiada lagi peluang kedua diberikan kepada Syamsul dan keputusannya adalah muktamat.

Puteri Sarah berkata, keputusan yang dibuat hari ini adalah muktamad.

“Ini jalan terbaik. Keputusan saya muktamad,” katanya.

Pelakon drama Sabarlah Duhai Hati itu hadir dengan menaiki kereta jenis Mercedes-Benz kelihatan gembira dan bersemangat.

Dalam temu bual ringkas sebelum dia masuk ke dalam mahkamah, Sarah mengatakan yang dia sangat bersedia dan bersemangat lebih-lebih lagi ditemani adik-beradiknya yang lain termasuklah peguam, Datuk Akberdin Abdul Kader yang menanti di dalam mahkamah.

“Saya sudah bersedia dan bersemangat sebab ada adik-beradik datang menemani,” katanya.
Terdahulu, Puteri Sarah nekad menfailkan penceraian selepas krisis rumah tangga yang dihadapi sejak 4 tahun yang lalu tidak menemui jalan penyelesaian. Ia ditambah dengan pengakuan Syamsul yang sudah bernikah dengan Ira Kazar di Thailand baru-baru ini.

Untuk rekod, Puteri Sarah dan Syamsul Yusof telah bernikah pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata, Syaikul Islam, 5, dan Summayah, 3.

Sumber: Harian Metro (Najiy Jefri)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *