Luna Maya

Video: Rakman Pswat Rimbun Air Yg Ditemui DaIam Keadaan Hncur Dan Trbkar. Salam takziah buat keluarga

Pes4wat Rimbun Air milik Indonesia yang dilaporkan terputus hubungan dan h1lang ketika dalam perjalanan daripada lapangan terbang Nabire ke Bilorai p4gi tadi telah dijumpai, lapor Tribunnews.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Memetik laporan portal, pes4wat tersebut dit3mui dalam keadaan h4ncur dan terb4kar berdasarkan pemerhatian oleh helikopter Eagles Task Force.

Ketua Polis Intan Jaya, AKBP Sandi Sultan menjelaskan, pesawat itu dit3mui pada ketinggian 2400 meter dan lima hingga 6 kilometer dari Lapangan Terbang Bilogai ke arah Daerah Homeyo.

Sandi Sultan berkata, proses menyelamatkan mangsa akan dilakukan melalui jalan darat dengan melibatkan Tentera Nasional Indonesia, pemimpin masyarakat dan pemimpin agama tempatan.

Ditanya mengenai keadaan kru penerbangan, beliau meram4lkan bahawa kemungkinan besar kesemua m4ngsa tidak selamat.

“Keadaan pesawat h4ncur, ada kemvngkinan kecil untuk mereka bertahan hidup, bahagian kepala pesawat adalah yang paling h4ncur,” kata Sandi.

Pesawat kargo yang tidak memb4wa penumpang awam dan hanya membawa muatan bahan binaan di dalamnya itu telah dijadualkan m3lakukan pendaratan pada pukul 7.10 pagi waktu tempatan, namun terputus hubvngan selepas komunikasi terakhir pada 7.37 pagi tadi.

3 anak kapal dilaporkan terlibat ialah juruterbang, H Mirza, pembantu juruterbang, Fajar dan mekanik, Iswahyudi.

Salam takziah kami ucapkan buat keluarga mangsa yang terlibat dengan nahas pesawat Rimbun Air ini.

Sumber Siakap keli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *