Luna Maya

Prnah Dia Ajak Brsama, Tp Bdn Bau Mcm T0ng Smpah, Bau Mulut xyah Cakaplah, Pstv Ada Hati P4sang Skndal

Mana lebih teruk bersuami kan pemalas dan pengotor atau cemburu buta panas baran?

Sedihnya saya ada suami yang bercirikan semua tu.

Saya bkn cuba untuk terangan buka aib suami tetapi saya tak tahu d mana nak meluah dan malu nak luahkan pada orang yang saya kenali.

Baru baru ni suami kantoi berwasap manja dentan ex scandal kawan baik dia

(si A kawan baik suami yang sudah beristeri, berscandal dengan si B, sekarang suami saya pula cuba masuk jarum dengan si B lepas tahu si A dan B dah break).

Kami bertengkar, saya minta cerai sebab ini bukan kali pertama berlaku.

Si B punya sopan baik peramah di dpan saya. Kami pernah berurusan bisnes tapi saya tak sangka si B akan melayan suami saya.

Dasar sundal dua2 ekor ni. Ok berbalik ke cerita tadi, mereka dah lama agaknya berwasapbdan saya baru tahu.

Lepas bergaduh saya minta cerai regardless fikirkan anak sebab saya rasa saya mampu hidup sendiri.

Selama berkahwin, saya lah maid, saya lah hamba,xsaya lah kuli. Semua saya buat sndiri.

Saya lahirkan anak, bsarkan anak, uruskan anak di samping uruskan suami yang berlagak macam raja

( yang ni taktahu nak cakap apa sbb mil pun layan anak2 lelaki dan fil mcm raja).

Dia hanya tahu complaint itu tak kena, masak tak sedap, rumah bersepah, baju tak basuh.

Ada waktunya saya tak sempat nak setelkan smua memandangkan saya sndiri bekerja, hantarkan anak pd pengasuh,balik kerja,memasak smbil kemas rumah.

Saya burn out. Sakit sgt hati bila tengok suami hanya dduk main phone scroll fb, sdg kan saya terkejar memasak, dgn anak yang cranky, suami takkan bantu walaupun di minta.

Hanya lepas dia tak tahan dengar anak merengek je dia akan angkat anak. Saya terlalu penatttttt hadap suami yang pemalas mcmni.

Bila mula dgn pemalas automatik akan jd pengotor. Sampah sendiri tak reti buang.

Tong sampah dah sedia pun malas nak buangkan. Baju yang dah pkai bersepah merata rata.

Suami baru sahaja resign atas sbb tak boleh adapt dgn kerja baru ni. Jd sepanjang dia di rumah saya minta tolong ringankan kerja saya, basuh baju kotor, vacum rumah sikit.

Langsung tak dibuat. Main phone @ lepak sampai lewat malam, bangun je dah jam 1 ptg. D tambah pula kantoi berwasap dgn perempuan lain.

Kalau saya ditempat dia kantoi berwasap dgn lelaki,saya rasa mungkin hancur muka saya disepak.

Dia cemburu buta dan panas baran. Tak kurang juga gemar menengking, memalukan saya dpan family dan kawan2 nya.

Saya memang all out dan nekad tak perlukan dia lg. Tapi dia berkeras taknak lepaskan saya.

Hanya minta maaf dan sambil2 tu ungkit semua kesilapan saya yang mnjadi punca dia merncari org lain.

Salah satunya, dia cakap saya mcm kurang berminat nak layan dia., saya tersangatlah penat,dari subuh smpai ke tgh malam saya buat kerja.

Bukan itu sahaja tapi suami saya pemalas pakej pengotor. Malas mandi, gosok gigi. Dan terus ajak bersama?

Kerap juga saya minta dia mandi bersihkan diri baru lah fikir nak bersama ke apa ke. Ini air liur basi pun bertempek lg d mulut tu terus ajak bersama.

3, bila bersama dia tak benarkan saya mndi sucikan diri dgn alasan,nanti nak bersama lg.

Klau tak sucikan diri, mandi, mcm mana nak solat? Fyi,suami saya tak solat walaupun di suruh.

3 sebab ini punca saya tolak ajakan dia, dan punca dia cuba cari perempuan lain. Nampak di sini dia tetap nak cari kesalahan saya.

Bila minta dilepaskan, mti mti taknak. Anak sorang ni saya mampu sgt jaga tanpa dia. Ada yang tahu cara mudah nak berpisah?

Mohon bagi pandangan. Saya dah tak sanggup.

Komen Netizan

Mamie: Pergi lah mahkamah syariah sis, boleh settle.

Kan sis ckp anak boleh jaga sndiri, kje ada, jadi suami sis tu dh xde manfaatnya.. setakat berbekalkan perangai2 buruk& btg busuk baik sedekah je pd si B tu..

Jaga diri n anak baik2 ye sis, move on lah, harap kuat..

Melati: Sis cukup pakej. Ada kerja, semua boleh urus. Bela laki.. Ada skandal lagi. Sis, mulai hari ni jika masih lagi bersuami isteri, ignore dia terus.

Fokus diri dan anak2 saja. Biar dia kahwin lain. Biar perempuan lain angkut dia.

Sementara itu, plan baik2..simpanan..untuk lebih ready jika sis dan anak2 nak angkat kaki. Apapun.. Jaga diri baik2

Mahfud: Saya setuju cadangan Mamia Rie ….tp kita kena ingat juga bahawa manusia boleh berubah dengan solat hajat serta doa…doa paling mustajab antara solat sunat subuh dengan solat subuh…

Alhamdulillah semua doa saya Allah kabulkan..cuma bersabar, kadang2 Allah lambat kabulkan doa kita ada hikmahnya…Wallahuaklam

Faris: tak habis² dengan cerita bodoh, sendiri yang pilih suami, bukan jiran nenek kau yang pilihkan pun, sendiri yang gatal nak bersuami, pastu meroyan.

Jadikan tauladan, tak kira lelaki atau perempuan, nak cari pasangan pilih yang betul² ok. tak sudah² pilih sampah untuk dijadikan pasangan, cakap bodoh kang melalak.

Lela: Eee baca pn dh geli,uwekkkk.abis la air liur basinya msuk dlm pepek awk.bau busuk la pepek awk tu nt.dkt mna la awk jpa laki awk tu dlu ye,dlm toilet ke.pngotor smcm je

Monica: Eeeewwww teruknya lelaki bgtu ..yaaakkk ….isap gam kali guni² …buang jk lelaki bgtu sis..

Baca jk pun dah kin menyampah tu gaya ..buat apa bersama dgn lelaki pengotor ,pemalas,pencurank mcm tu ..alahaiiii ..

Aishah: Stop tunggu n betolkan org mcmni. Apa gaya pengotor nak hadap hari2. Ishhh. G mahkamah sister. Xsusah pun. Asalkan kena gerakkan tapak kaki tu je.

Baca Juga: Usia Masuk 30 Tahun, Mak Jodohkan Aku Dengan Lelaki Lembut

Apa pendapat anda? Kalau ada pandangan untuk diberikan pada confessor sila komen

Leave a Reply

Your email address will not be published.