Luna Maya

“Tali rafia ini sudah cukup kami mngerti betapa susah hidupnya” Pakaian Terakhir Arwah Mndatangkan Perasaan Hlba

Bangi: Kisah piIu ini diceritakan oleh Mohd Zulhairi Zainol seorang krew Pertubuhan Amal Team Bangi.

Apa yang diceritakan amat menyntuh hati bila mana dia diberi berpeluang menguruskan jenazah seorang lelaki yang berkerja sebagai pembantu kedai yang meninggal dunia akibat serangan jantung.

Ini yang ditulis saudara Mohd Zulhairi Zainol dilaman facebooknya

Tali rafia ini sudah cukup kami mengerti betapa susahnya jenazah ini..arwah meninggal kerana serangan jantung dan berkerja sebagai pembantu kedai sahaja.

Kami berkesempatan membantu urus mandi & kafankan arwah. segala apa yg kalian lihat semuanya adalah sumbangan kalian pada amalteam,kerana sumbangan kalian lah kita dpt membantu jenazah ini seperti kain kafan dan lain2.

Akan dikebumikan ditanah perkuburan islam puchong,terima kasih semua volunteer yg dtg untuk sama2 membantu.

: Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cobaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kamilah kamu dikembalikan. (QS. Surat Al Anbiya: 35)

Apa yang dik0ngsi saudara Mohd Zulhairi Zainol amat menyentuh hati begitulah kehidupan ada orang dikurniakan kesenangan dan ada orang di beri kesusahan sehingga akhir hanyatnya.

Semoga ini dapat memberi keinsafan buat semua bahawa tidak semua orang hidup senang kadang kadang sampai akhir hayatnya hidup dalam keadaan susah semoga r0h arwh tenang disana. Al fatihah.

sumber: imediaviral

Kredit – Mohd Zulhairi Zainol

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *