Luna Maya

Tiba2 je tahan warga emas pengutip barang lusuh, poIis buka dompet hulur sedekah buat ramai sebak

Sememangnya slogan polis dan masyarakat berpisah tiada sering kali kita dengar bagi memastikan semua pihak saling membantu dalam memastikan sekeliling kita berada dalam keadaan aman dan sejahtera.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Menerusi satu perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna media sosial yang juga anggota polis dikenali sebagai Asrul Jamaluddin, dia telah memuat naik video ‘pegawainya’ yang menyantuni seorang warga emas dan memberikan sedikit bantuan.

Hal ini susulan perasaan sebak apabila melihat individu yang sudah berusia masih lagi gigih mencari pendapatan dengan mengumpul  barangan terpakai untuk dijual bagi memperolehi duit.

Dalam video tersebut, pada awalnya Asrul memaklumkan dia terkejut melihat pegawai atasannya tiba-tiba keluar dari kereta peronda dan menahan warga emas itu.

Perkongsian murni tersebut tular dan mendapat perhatian ramai sehingga Laman Facebook Polis Diraja Malaysia memuat naik kembali video berkenaan.

Sehubungan dengan itu, Pihak Polis Diraja Malaysia mengucapkan tahniah yang tidak terhingga kepada Inspektor Saravanan Gunasekaran bersama rakan setugas Sarjan Asrul Shafawi Jamaluddin dari Ibu Pejabat Polis Daerah Kerian kerana memberi teladan yang baik buat semua.

Tiba2 je tahan warga emas pengutip barang lusuh, poIis buka dompet hulur sedekah buat ramai sebak

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet berasa seronok melihat contoh baik dari pihak berkuasa yang kekal prihatin sesama manusia tanpa sebarang prajudis berkenaan agama, bangsa serta keturunan.

Semoga contoh teladan yang murni ini menjadi penyebab lebih ramai lagi yang melakukan kebaikan di masa akan datang.

Semoga segala urusan dipermudahkan

Semoha murah rezeki

Rasa sebak tengok

 

 

 

 

Tonton Video

 

Apa pendapat anda? Sila kongsikan di bahagian komen.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Ya. Anda Juga Boleh Membaca Artikel Menarik Di Bawah

Sumber: OMM, FB Polis Diraja MalaysiaAsrul Jamaluddin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *