Luna Maya

VIDEO: Lelaki Peminat Blackplnk yg menghiina Shuib tampil memohon maaf setelah teruk dikecam netizen

Baru-baru ini memang ada Shuib Sepahtu buat live dan dalam siaran langsungnya itu, adalah juga dia kongsikan tentang betapa pentingnya kita mengidolakan Nabi Muhammad dan bukannya ahli kumpulan K-Pop BTS mahu pun Blackpink.

Bagaimanapun, tindakan Shuib itu disalah erti buat segelintir peminat tegar malah ada yang lantang menyuarakan pendapat mereka di laman sosial.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Jika diikutkan, teguran Shuib adalah bersifat matang, tidak beremosi selain mengajak anak muda kini mengidolakan sesuatu yang pastinya akan beroleh pahala.

Melalui satu akaun di Instagram dengan nama Raptorpool, beberapa post dengan kata-kata kesat telah dilemparkan.

Perkara ini sekaligus menimbulkan rasa marah di kalangan netizen lebih-lebih lagi ia tidak mengambil kira keadaan Shuib yang baru kehilangan isteri tercinta.

Mungkin timbul rasa sesal, satu video permohonan maaf telah dimuatnaik melalui akaun yang sama.

Dalam video tersebut, seorang lelaki dengan pakaian lengkap bertemakan kumpulan Blackpink telah memohon maaf dengan sepenuh hatinya.

“Saya ingin memohon maaf atas keterlanjuran mengeluarkan kata-kata kesat beberapa hari lepas kepada abang Shuib dan arwah Siti Sarah Raissuddin ekoran sikap saya yang tidak bertanggungjawab”

“Saya juga menerima kecaman daripada netizen yang mengaibkan keluarga dan kawan saya, mereka tidak bersalah. Dengan video ini, saya membuat permohonan maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki”

“Saya akan perbaiki dan berhati-hati untuk mengeluarkan kata-kata selepas ini. Harap abang Shuib dapat menonton video ini sekali gus memaafkan perbuatan saya. Yang baik datang daripada Allah, yang buruk datang daripada saya,” jelasnya.

Itulah dia, terlajak perahu boleh tarik lagi, kalau dah terlajak kata, buruk padahnya. Cukuplah perkara sebegini menjadi contoh agar tidak berulang.

Netizen memberi pelbagai reaksi terhadap permohonan maaf dari peminat blackpink tersebut :

Tonton Video :

 

Minat sangat pun, tak bawa ke mana. Tak salah nak minat tapi biar berpada dan jangan terlalu terbawa dengan emosi.

Sumber Rotikaya & Instagram Raptorpool

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *