Luna Maya

“Kubur lsteri Masih Merah Lagi Dah Sibuk Nak Kawen” – Kata2 Lelaki Ini Tepiꜱ Sikap Netizen Buat Ramai Setuju

“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal

Selepas lima bulan pemergian isteri tercinta, Allahyarham Siti Sarah, pelawak Shuib Sepahtu mengakui sedang mengenali seorang wanita.

Namun, Shuib dikecam oleh netizen apabila ada yang menyifatkan terlalu awal untuk dibicarakan mengenai perkara itu.

“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal

“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal

“Kalau sy tertonggeng kat rumah..” Shuib Akhirnya Dedahkan Kenapa Dia Ingin Kawen Awal

“Jadi, saya tidak perlu dengar kerana terlalu banyak pendapat orang.Saya hanya perlu dengar kata ibu, ibu bapa mertua dan keluarga saya. Sebabnya yang ada dengan saya bukan netizen, tetapi keluarga saya.

Jika ssya menangis dan tertonggeng di rumah tidak ada netizen datang bertanya khabar, saya okey atau tidak..Oleh sebab itu, saya hanya mahu fokus pada kehidupan saya sahaja,” katanya.

Dalam pada itu, Shuib mengakui ramai wanita menghantar mesej untuk berkenalan namun dia tidak mengambil serius tentang perkara itu.

“Ibu setiap hari tanya, ada ke kawan yang boleh saya bawa berjumpa dengannya. Ramailah wanita yang menghantar mesej menerusi laman sosial bertanya khabar, tetapi saya takut.

“Jika mahu mencari jodoh perlu persetujuan daripada ibu dan anak-anak.

Kalau saya yang suka tetapi anak-anak tidak okey memang tidak akan jadi. Buat masa ini saya serahkan kepada Allah sahaja,” katanya.

Baru-baru ini hngat sedang diperkatakan pelawak Shuib Sepahtu mengaku1 ada mengenali wanita lain selepas hampir lima bulan pemerg1an isteri tercinta, Allhyrhamah Siti Sarah.

Maka, ramai netizen mula memberi pelbagai reaksi dan perseps1 tentang perkembangan terbaru Shuib. Ada yang menyifatkan terlalu awal untuk dibicarakan mengenai perkara itu.

Seorang penceramah m0tivasi terkenal, Fadzli Aziz menep1s pandangan netizen dan mengulas tentang perkara ini. Mari kita fahami.

“Kubur lsteri Masih Merah Lagi Dah Sibuk Nak Kawen” – Kata2 Lelaki Ini Tepiꜱ Sikap Netizen Buat Ramai Setuju

Mungkin ada orang mrah bila baca berita ni.

“Kbur isteri masih merah lagi dah sibuk nak kahwin”.

“Macam cepat sangat je”.

“Tak boleh f0kus anak dulu ke?”.

Kita yang menulis ni sambil duduk bersantai, berehat dan mungkin sambil-sambil skr0l Fb terus bagi k0men. Lepas k0men dah lupa. Kita masih dengan kehidupan kita masing-masing. Apa terjad1 pada orang tu pada masa akan datang pun kita tak ikut rapat-rapat dah.

Pada saya jangan kita mengkur keadaan dan keperluan seseorang berdasarkan keadaan kita. Jangan nilai seseorang berdasarkan prinsip kita. Selagi ianya tidak berslahan syrak, maka h0rmatilah.

Kadang-kadang saya perasan sebahagian anak, apabila mak atau ayah men1nggl, lalu kita tak benarkan mereka berkahwin. Kita pula dah ada keluarga sendiri, t1ngglkan ibu atau ayah kat kampung. Dahlah mak atau ayah berseorangan. Kita pula yang s1buk menyekt keinginan dan keperluan mak atau ayah kita.

Pada umur-umur sebegini mak atau ayah kita akan merasa kesuny1an kerana anak-anak tak lagi berada di sisi. Saat ini menjadi semakin lama semakin sens1tif. Cepat terasa walau hal kecil pun. Tambahan lagi yang dah keh1langan pasangan dan berseorangan pula.

Pada saya bert1mbang rasalah kerana setiap orang itu keadaannya tak sama, keperluannya tak sama. Wallahu aalam.

Reaksi netizan

“Kubur lsteri Masih Merah Lagi Dah Sibuk Nak Kawen” – Kata2 Lelaki Ini Tepiꜱ Sikap Netizen Buat Ramai Setuju

Shuib Sepahtu, 37, mengakui sedang mengenali seseorang, namun, hbungan belum tahap ser1us. Baginya, soal j0doh diserahkan kepada urusan Allah. Namun, enggn membvang masa, memandangkan usia bukan muda lagi.

“Saya tkut wujud perbandingan yang sepatutnya tidak berlku kerana arwh duduk dalam kelas yang tersendiri dan teratas. Orang baharu pula adalah buku baharu yang tidak boleh dibuat sebagai perbandingan.

“Jujurnya, saya sedang mengenali seseorang, namun, setakat kawan-kawan sahaja, hubungan tidak ser1us. Kali ini, perhbungan berbeza kerana saya bukan orang bujang yang tidak perlu fikir banyak perkara.

“Saya kini berstatus duda anak empat, jadi saya tidak mahu membvang masa. Saya lebih suka bersikap straight to the point jika kalau jumpa calon sesuai. Tetapi, jika tidak sesuai, kena cepat-cepat cari yang sesuai.

Banyak benda besar berlku dalam hidup membuatkan saya semakin mtang. Sekiranya wanita ini ingin mengenali saya, saya terpksa gerak dahulu kerana tidak mahu membuang masa,” katanya.

Sumber : Rs7

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *