Luna Maya

Slpas Kecoh Ramai Tak Boleh Kluarkan Duit Dan Akaun Dibekukan, Ini Jawapan Dari ClMB

Kuala Lumpur – CIMB Bank menyedari terdapat ralat dalam pemprosesan yang menyebabkan sebilangan kecil pelanggan menerima kredit pendua dalam akaun mereka.

Menerusi satu kenyataan hari ini, CIMB berkata, mereka sedang menghubungi pelanggan yang berkenaan.

“Ia bagi memastikan penyelesaian yang adil dan terurus. Pelanggan yang terjejas juga boleh menghubungi kami untuk penjelasan dan perbincangan lanjut,” kata CIMB, hari ini.

Terdahulu kecoh di media sosial netizen terutama pelanggan CIMB bahawa bank itu sedang berm.asalah yang did.akwa turut mena.han wang pelanggan daripada dikeluarkan.

Antaranya pemilik akaun Facebook Ria Tajudin

Antaranya, pemilik akaun Farid Zulaika dan Nabila Nabilala yang memaklumkan menerima sistem pesanan ringkas SMS daripada bank yang memberitahu mereka mempunyai h.utang dengan CIMB Bank sebanyak RM 103,000 dan RM 64,000.

Bagaimanapun, pengendali akaun FB berkenaan meminta mereka dan pengguna lain yang terjejas menghubungi pusat panggilan bank untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

Selain itu antara pengguna cimb yang mempunyai masalah yang sama turut berkongsi di ruangan komen antaranya:

“Apa cerita CIMB?? Tiba2 19k negative?? Dah la gaji yg ada pun cukup2 utk survive ja. Ni gaji masuk esok ni takleh nak keluarkan abistu nak suruh aku anak bini makan apa?

Bank Negara Malaysia takkan tengok ja kot??” – Yabsaiful

Sumber HM & Page fb cimb

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *