Luna Maya

Kisah sedih adik beradik yatim piatu makan hanya sekaIi sehari, hidup bersndirian sering menahan Iapar

Tidak mempumyai Ayah dan Ibu, 3 anak ʏᴀᴛɪᴍ ᴘɪᴀᴛᴜ ini terpaksa berjuang sendiri demi untuk terus bertahan hidup.

Ya Allah mereka membuat penyapu lidi untuk dijual dengan hrga RM0.30 sen satu ikat penyapu lidi supaya mereka dapat membeli makanan.

Tiga beradik yatim piatu makan hanya sekaIi sehari, hidup sndirian dan sering menahan Iapar

Dalam seminggu mereka hanya mampu membuat 20 ikat saja. Artinya dalam seminggu mereka hanya dapat mengumpulkan duit sebanyak RM6 sahaja.

Ayah mereka telah meninggl dunia 2 tahun yang lalu, manakala Ibu mereka sudah lebih lama meninggl dunia.

Adik beradik bertiga saat ini tinggal disebuah rumah peninggalan orang tua mereka yang kini sudah mulai hampir rosak dan tidak akan bertahan lama.

Tiga beradik yatim piatu makan hanya sekaIi sehari, hidup sndirian dan sering menahan Iapar

“Begitu pilu, saya sampai terdiam melihat keadaan 3 ʏᴀᴛɪᴍ ᴘɪᴀᴛᴜ ini, tidak terbayang dengan keadaan mereka harus bertahan hidup sendiri, sedihnya mereka selalunya makan hanya sekali sehari, kerana itu saja kemampuan mereka.” kata penjaga Rumah ʏᴀᴛɪᴍ ᴘɪᴀᴛᴜ.

Ketiga beradik itu selalu pergi ke hutan dengan jalan yang sangat curam, untuk mengambil daun sawit untuk dijadikan penyapu.

Tiga beradik yatim piatu makan hanya sekaIi sehari, hidup sndirian dan sering menahan Iapar

Tiga beradik ini berada di Indonesia.. Doakan semoga anak-anak ini diberikan perlindungan Allah dan sentiasa dimurahkan rezeki.. Amin2

sumber: agensi

Pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum memberikan sebarang k0men anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua k0men yang ditulis disini.

PERHATIAN: Pihak Admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *