Luna Maya

Dulu suami gaji bsar, skrg gaji cuma 1K je. Aku xleh tgk muka dia rasa myampah, skrg aku yg kena tngung dia

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum wrga2 krt smua. Sy nk mntak pandangan kakak2 abg2 dlm ni.

Salah ke perbuatan sya kpda husband sya, smnjak ekonomi kluarga sya bermasalah sya jd ala kadar je layan husband sya.

Lpas pkp hari tu husband sya di buang keje. Skrg keje kilang kicap gaji kcik sgt 1400,nk.lbih kna ot.

Salahkn aku. Aku mcm tak percaya ape aku buat. Klau ikut kn husband aku ni bgslaa jgk.

Assalamualaikum admin. Maaf saya gunakan account baru untuk luahkan rasa dan minta nasihat.
Saya dan suami baru setahun berkahwin kami masing-masing umur muda lagi baru 23 tahun.

Suami saya tak pernah beri nafkah bulanan sedangkan gajinya RM9k sebulan tanpa ada sebarang komitmen melain kan hantar duit bulan bulan kepada org tua.

Adakah sebab saya juga berkerja dgn gaji RM5k sebulan dan title masih baru kahwin saya tidak layak dpt nafkah bulanan?

Bila minta atau berckp pasal duit kami mesti bergduh sbb suami saya sensitif bila ckp psl duit nya atau psl duit gajinya.

Saya perlukn nasihat apa patut saya buat? Skrg saya pregnant 4 bulan. Sampai skrg duit sewa tempat tinggal kami byr separuh separuh.

Perbelanjaan barang dapur pun kami bahagi. Dan duit checkup kandungan juga kami byr separuh-separuh. Dan untuk duit bersalin nanti juga suami minta saya untuk byr separuh.

Saya risau lepas anak dah besar. Segala kos besarkan anak juga dia masih minta saya byrkan separuh sedangkan dia takde bagi saya duit pun. Adil kah macam ni?

Tapi setakat harini suami saya masih ada tlg saya dengan kerja rumah. Sbb tu saya rasa masih perlu lagi ke saya minta nafkah bulanan sedangkan dia ada tlg dgn kerja rmh seperti masak dll..
harap dapat bantu saya. Terima kasih..

Ini antara reaksi panas netizen untuk kisah pertama.

Fadilah. Subhanallah layan lh suami sebaik2 nya tt, jgn terima dia waktu senang saje,kita sbg isteri kena saling bertolak ansur baru aman rumah tangga,

suami saya xdpt gaji spnjg pkp alhamdulillah saya bergaji segala perbelanjaan saya yg tanggung tapi xde plk terpk dlm hati n pemikiran ni nak berubah hati sbbnya ini ujian Allah utk kita sbg isteri,susah senang sama2 tt Bersyukur seadanya dia suami yg baik

Syahirah. bersyukur la weh.. sekurang2 laki ko bukan jadi biawak hidup merenung nasib kena buang kerja pastu main game kaki lepak sampai takbalik rumah dan taksalah kan ko 100% walau pun dia salah..

dan dia takcakap yang tengok muka ko pun takhilang stress dia.. bersyukur la sekurang2 dia tetap berusaha untuk mencari rezeki korang anak beranak.

Ila. Sy rasa awk mimpi kot,,cuba hantuk kepala kat dinding kalau sedar alhamdulillah, kalau tak bangun2 smg dah sampai surga & sy doakan suami awk dpt pengganti yg lbh baik

Siti.Syukur apa yg ada…jangan lah syg waktu dia senang waktu dia ssh layan nk x nak…bersyukurlah masih dberikan nikmat ada suami yg memberi nafkah wlaupn kurang dr biasanya..

Syukur tu satu nikmat…sabar doa minta pada Allah swt supaya suami & kluarga puan dlimpahi rezki yg meluas…

Apa pendapat anda? Sila kongsikan di bahagian komen.

Sumber : KRT

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Ya. Anda Juga Boleh Membaca Artikel Menarik Di Bawah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *