Luna Maya

Budak 11 Tahun DiBeIasah Shingga Maati Di Asrama Anak Yatim, Punca Kejadian Amat Mengejutkan

KUANTAN: Seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun meninggal dunia dipercayai akibat dibelasah pelajar senior di sebuah kompleks rumah anak yatim dan miskin di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 4 petang itu, difahamkan, mangsa Muhammad Hafdan Qurbani Azhar yang merupakan murid Sekolah Kebangsaan (SK) Sungai Soi di sini disepak, dicekik dan dihempas ke lantai sehingga tidak sedarkan diri.

Difahamkan, kejadian itu yang berlaku di surau kompleks rumah anak yatim dan miskin terbabit berpunca hanya kerana kanak-kanak yang dibelasah itu disyaki mengambil duit sebanyak RM4.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Wan Mohd. Zahari Wan Busu berkata, siasatan awal mendapati, mangsa dibawa tiga pelajar lain yang merupakan penghuni di situ dalam keadaan tidak sedarkan diri ke rumah penyelia asrama.

Menurutnya, berdasarkan siasatan awal, motif kejadian adalah kerana tidak berpuas hati dan ada unsur dendam suspek terhadap mangsa.

Ujarnya siasatan awal juga mendapati mangsa disepak, dicekik dan dihempas ke lantai sehingga dia tidak sedarkan diri.

“Siasatan lanjut masih dijalankan dan kes terbabit disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan,” katanya.

Salam takziah
Al-fatihah (dibaca)
بِسْم ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞ صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞ امين

Semoga Allah terima segala amalan arwah dan mengangkat darjatnya disisi Allah,
Semoga pemergian arwah menjadi kerehatan sebenar dari urusan dunia,
Semoga dilindungi dari seksa kubur dan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan para solehah,

Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammad.
Amiin Amiin Amiin..

Ucapan Takziah Kematian
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman…. Aaamiin Ya Robbal Aalamiin..

Sumber Utusan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *