Luna Maya

Bot terkandas di tengah Iaut, lbu mninggaI dunia akibat mnum air kncing sndiri demi selamatkan anak

Seorang ibu maut setelah terpaksa meminum air kencing sendiri supaya dia dapat bertahan menyusukan anak-anaknya ketika terperangkap di atas bot yang berada di tengah laut.

Mangsa, 40, mengikuti perjalanan kapal bersama keluarga dan rakan-rakan termasuk anak lelakinya yang berusia 6 tahun, anak perempuannya yang berusia 2 tahun serta pengasuh mereka pada 3 September lalu.

Menurut Metro UK, mereka meninggalkan Higuerote di Venezuela untuk ke Pulau La Tortuga yang tidak berpenghuni di Caribbean.

Namun, mereka tidak berjaya sampai ke destinasi akibat ombak besar telah menghempas kapal mereka ketika dalam perjalanan.

Susulan itu, operasi menyelamat besar-besaran telah dilakukan setelah mereka dilaporkan tidak berjaya sampai ke tempat tersebut pada waktu yang ditetapkan.

Bot terkandas di tengah Iaut, lbu meninggaI dunia akibat minum air kncing sndiri demi selamatkan anak
Gambar: Metro UK

Lima orang termasuk suami kepada mangsa yang dikatakan bertindak sebagai kapten kapal masih hilang dan harapan untuk menemukan mereka semakin pudar.

Anak-anak mangsa dan pengasuh dikejarkan ke hospital untuk mendapatkan rawatan akibat mengalami dehidrasi dan luka bakar tahap pertama. Mereka dilaporkan selamat tetapi dikatakan menderita tekanan akibat trauma dan juga kecederaan fizikal akibat insiden itu.

Pegawai mengesahkan mangsa meninggal dunia akibat kegagalan organ yang disebabkan oleh dehidrasi.

Malah, hasil pemeriksaan mendapati mangsa berusaha menyelamatkan anak-anaknya dengan meminum air kencing sendiri agar dia dapat terus menyusukan mereka.

Bot terkandas di tengah Iaut, lbu meninggaI dunia akibat minum air kncing sndiri demi selamatkan anak
Gambar: Metro UK

“Pada 7 September jam 2.10 petang, empat orang telah diselamatkan oleh kapal pengawal pantai AB Carecare di mana dua di antaranya adalah kanak-kanak.

Mangsa telah selamat dikebumikan pada Sabtu, manakala operasi pencarian terus dijalankan bagi mengesan mangsa lain yang masih hilang.

Sumber: Metro UK

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *