Luna Maya

Ini Rupanya Sebab Pemandu Honda Sanggup Lenyek “Clamp” Sewaktu Undur Kereta

PARKIR di kawasan tidak sepatutnya sememangnya sudah menjadi suatu kesalahan. Hal ini turut membuatkan pihak penguasa di sesetengah kawasan memilih untuk clamp tayar kereta pengguna sebagai denda melakukan kesalahan.

RAKAMAN VIDEO ADA DI BAWAH SEKALI

Video yang tular di media sosial ini nyata membuat para netizen terkejut dan terkesima melihatkan pemandu CR-V berkenaan mampu ‘berjimat’ dengan lebih banyak.

Berikut merupakan antara respon netizen mengenai tindakan pemandu CR-V ini.

“Kepada enabler2 kepada mamat yang rosakkan clamp tu, nampak sangat jenis orang duduk rimba. Kita hidup ni ada undang2. Ada sebab kenapa roda kena clamp. Salah tetap salah. Kalau salah pun kau langgar je, tak pelik la kaki rasuah pun korang undi jadi pemimpin jugak.” – Ariz

“Ego ialah sebuah kemewahan yang perlu dibayar.

Dalam waktu yang sama, security tu pun salah. Selain Badan Pihak Berkuasa (JPJ,PDRM,PBT,etc), tiada siapa pun yang boleh keluarkan kompaun dan minta bayaran sekian-sekian RM. Tiada kuasa. Tiada Akta.

Tapi amalan ni byk diamalkan.” – Abu Ubaidah

“Salah satu bukti bahawa org bila marah otak tak berfungsi. Bila otak tak berfungsi mendatangkan kerosakan tak padan dengan nilai. Last sekali dia mari jugak matah dekst guard sbb dia kene habiskan 5-6 rstus nak repair kereta.ingat dalam rezeki kita ada rezeki org lain.” – Aiman

Diharap situasi ini tidak lagi berulang kerana mampu mengundang kepada lebih banyak kerosakan buat kereta berkenaan. Selain itu, orang ramai diingatkan untuk tidak parkir kenderaan di kawasan yang tidak dibenarkan bagi mengelakkan tayar kereta dikenakan clamp.

Terima kasih kerana sudi membaca!

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Tonton video:

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.