Luna Maya

Khabar duka, anak perempuan 2 tahun meninggal dunia kemaIangan motor diIanggar Iori, lbu cedera parah. Salam takziah buat keluarga

KOTA TINGGI – Seorang kanak-kanak berusia dua tahun maut manakala ibunya cedera parah selepas motosikal ditunggang dilanggar sebuah lori dalam kemalangan berlaku di Kilometer 4 Jalan Mawai – Kuala Sedili di sini hari ini.

Ketua Polis daerah Kota Tinggi, Superintendan Hussin Zamora berkata, kemalangan berlaku pada pukul 11.55 pagi ketika kedua-dua mangsa yang menunggang motosikal jenis Yamaha Lagenda dalam perjalanan dari arah Kuala Sedili menghala ke arah Mawai.

GAMBAR KEMALANGAN DI BAWAH SEKALI

“Kemalangan dipercayai berlaku apabila motosikal ditunggang mangsa dengan tiba-tiba dilanggar dari arah belakang oleh sebuah lori jenis Nissan yang datang dari arah sama.

“Akibat dari kemalangan itu, penunggang motosikal berusia 21 tahun cedera parah. Manakala pembonceng iaitu kanak-kanak terbabit meninggal dilokasi kejadian.

“Mangsa yang cedera di rawat di Hospital Kota Tinggi (HKT) manakala mayat kanak-kanak berkenaan dibawa ke Unit Forensik HKT untuk bedah siasat,”katanya dalam kenyataan hari ini.

Tambahnya, pemandu lori dan kelindan, iaitu lelaki tempatan masing-masing berusia 21 dan 25 tahun bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Katanya, kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber Kosmo

Salam takziah diucapkan buat seluruh keluarga dan rakan kenalan arwah. Semoga tabah menghadapi dugaan ini. Alfatihah..

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Ya. Anda Juga Boleh Membaca Artikel Menarik Di Bawah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *