Luna Maya

Tidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg Mengejutkan

Tidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg Mengejutkan

Akhirnya pelangi yang dinanti-nantikan muncul jua.

Barangkali frasa tersebut yang dapat menggambarkan perasaan balu pelawak terkenal, Alllahyarham Abam Bocey iaitu Siti Nor Hidayah Mohd Ali ketika ini.

Tidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg Mengejutkan

Tidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg MengejutkanTidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg MengejutkanTidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg MengejutkanTidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg MengejutkanTidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg MengejutkanTidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg Mengejutkan

Tidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg MengejutkanTidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg MengejutkanTidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg MengejutkanTidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg MengejutkanTidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg Mengejutkan

Tidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg Mengejutkan

Saman-menyaman antara mereka turut melibatkan isu harta peninggalan Allahyarham yang ketika itu masih kabur menjadi hak mana-mana pihak.

Saman yang difailkan Nor Hidayah antara lain menuduh Ali mengambil harta Abam Bocey dan harta anak y.atim, selain tuntutan faraid, hak penjagaan anak dan tuntutan kereta.

Tidak memberi respons panjang usai keputusan mahkamah, Nor Hidayah, 29, yang matanya memantulkan rasa lega dan gembira.

Dia hanya memohon orang ramai mendoakan diri dan anaknya sentiasa melalui kehidupan dengan baik.

Tidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg Mengejutkan

“Alhamdulillah puas hati keputusan ma.hkamah dan saya sudah rasa lega. Doakan yang terbaik untuk saya dan anak,” katanya ringkas.

Ali Puteh Akur Keputusan, Buat Rayuan

“Saya akur dengan keputusan ini tetapi saya akan membuat rayuan di M.ahkamah Tinggi kerana terdapat fakta yang tidak tepat,” katanya.

Ditanya mengenai kec.aman netizen, Ali awal-awal lagi sudah bersedia.

Katanya, kebanyakan netizen yang menghentam dan mengecam tidak mengetahui kr.onologi sebenar kes saman yang berlaku antara dirinya dan Norhidayah.

“Netizen yang menghentam bahawa saya yang menyaman, sebenarnya yang memulakan ialah Nor Hidayah. Saman ini bermula 15 hari selepas Abam meninggal.

“Saya dituntut ganti rugi am sebanyak RM 900,000 dan saya sudah diberi notis untuk diheret ke ma.hkamah. Kemudian saya perlu jawab dan menghantar saman balas,” jelasnya.

Ditebak dengan soalan d.akwaan dia mengabaikan tanggungjawab terhadap anak Allahyarham iaitu Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia tiga tahun, Ali menegaskan dia tidak diberi peluang untuk melaksanakan tugas tersebut.

“Orang minta saya ambil berat tentang anak saudara tetapi saya tidak diberi peluang untuk berhubung dengan anak saudara.

Macam mana saya nak berhubung, Instagram Abam pun saya tidak boleh buka.

“Saya tahu itu waris saya, sampai satu masa saya tahu mana nak cari dia. Sedikit sebanyak, anak arwah tanggungjawab saya juga,” katanya.

Ujarnya, pihak luar tidak boleh sewenang-wenangnya melemparkan kata-kata negatif tanpa mengetahui situasi sebenar yang berlaku.

“Saya bukan nak b.urukkan keadaan kerana tidak diberi ruang.

Saya risau jika saya pergi melawat anak arwah, akan timbul i.su saya serbu dan sebagainya,” tuturnya usai prosiding di pekarangan m.ahkamah tempoh hari.

Ada Benda Yang Tak Betul

Tidak Mahu Terpalit Lama, Akhirnya Ali Puteh Bongkarkan Sesuatu yg Mengejutkan

Hidayah terpaksa kembali ke m.ahkamah lagi apabila Ali Puteh bercadang untuk memfailkan rayuan keputusan m.ahkamah itu.

Menurut Ali, dia mahu berbuat demikian apabila mendapati wujud fakta tidak betul sepanjang perbicaraan berlangsung sejak dua tahun lalu.

“Alhamdulillah selesai di M.ahkamah Sesyen. Saya akur dengan keputusan, tapi saya akan buat rayuan di Ma.hkamah Tinggi.

“Ada beberapa fakta yang tak betul namun saya tak boleh beritahu kerana ia akan ganggu proses di M.ahkamah Tinggi nanti.

Saya diberi masa selama 14 hari untuk buat rayuan,” katanya,” katanya.

Ditanya mengenai keyakinannya untuk mencabar keputusan itu di peringkat lebih tinggi, Ali Puteh berkata dia sekadar mahu menggunakan saluran perundangan yang ada, malah dia akur dengan keputusan m.ahkamah.

“Saya ada ruang untuk merayu sebab ada beberapa fakta yang tak betul.

Jadi saya akan kongsikan di M.ahkamah Tinggi nanti. Apa pun keputusan hari ini saya okey saja, saya akur.

Saya tak marah atau nak meng.amuk saya hormati keputusan m.ahkamah,” katanya.

Dalam pada itu, Ali berkata dia sudah menjangkakan serta bersedia dengan kec.aman netizen selepas kalah dalam k.es saman fit.nah itu.

“Saya dah bersedia menang pun kita kena ke.cam, kalah pun kita kena. Jadi saya tiada masalah dengan netizen.

Sebab kita tahu apa yang berlaku. Kalau saya s.hare di media sosial, ia akan jadi ma.salah di Ma.hkmah Tinggi nanti,” katanya.

Sumber : HM / RK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *