Luna Maya

‘Wartawan cilik’ ajak ambil d0s penggalak pusing2 naik van buat netizen kecewa?

Sejak beberapa hari kebelakangan ini, kanak-kanak lelaki dikenali sebagai Muhammad Haziq Mohd Asyraf telah tular selepas videonya melaporkan berita persis wartawan terhadap penemuan seekor ular menjadi sorotan ramai.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Dia yang berusia 11 tahun itu tiba-tiba sahaja menjadi fenomena selepas pihak televisyen menemui dan memberi kesempatan untuknya melaporkan berita sebagai hiburan bersama.

Hal ini dikongsikan seorang pengguna aplikasi TikTok @damia_militina apabila merakam video kanak-kanak berkenaan duduk di dalam van Jabatan Penerangan sambil membuat pengumuman mengajak orang ramai mengambil dos penggalak.

Namun begitu, disebalik kepetahan kanak-kanak tersebut dalam membuat video seperti seorang wartawan, ada kisah sedih yang pastinya menyentuh hati ramai.

Walau bagaimanapun, ia bukanlah satu penghalang untuknya terus ceria dan menjalani kehidupan seperti biasa. Dia yang berasal dari Kampung Penghulu Tua itu juga turut memaklumkan yang bercita-cita mahu menajadi seorang cef pada masa depan nanti.

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen dengan memuji adik Haziq yang mempunyai bakat sebegitu rupa.

Mereka juga mendoakan agar kanak-kanak tersebut bakal menjadi seorang graduan yang hebat 10 tahun akan datang mempunyai pengalaman yang meluas dalam bidang komunikasi.

Menjenguk komen dari netizen di facebook, kebanyakannya seakan kecewa dengan pihak yang ambil kesempatan menggunakan adik ni sebagai penghebah dos penggalak.

Tonton Video:

Sumber Ohmymedia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *